Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Gherila Urbana

Joi, 23 Noiembrie 2017

Ultimele comentarii

Penthouse în Miami,
ohhhwinksmiley
Fiica primarului Ion
NOILE SENTINTE din D
Statul trebuie sa recupereze banii de la falsii re
NOILE SENTINTE din D
Numai la Topoloveni sunt peste 50 de asemenea fals
PROTEST impotriva CE
Google prime supporter and leader of Alphabet, joi
PROTEST impotriva CE
Remarking on how certain inside and European contr
“PRESEI îi lipseşte
E puțin spus.. sinceritatea. personal, am constata
MARIA DINU trimite o
CATA NERUSINARE O ANALFABETA IMPARTE BANU LPUBLIC
Eduard Ciocnitu îi i
Acest ciocniți nu este decât un venetic ticălos si
Două FEMEI trebuie s
spagarele astea douadintre care una are telogie as
FUEGO plătit la PIT
MULTUMIM ARTISTULUI PAUL SURUGIU - FUEGO pentru to
Scandal în PMP Argeş
niste oportunisti acesti indivizi ,cei care au fon
Gelu Tofan îşi extin
Oferta excelenta pentru anul 2017. Minim 491,52 eu
RAPORT DNA Piteşti:
Cei doi, impreuna cu primarul de la Sulina au form
EXCLUSIV/ Liviu Drag
Oferta noua pentru anul 2017. Minim 491,52 euro. N
Traficanții de minor
http://www.mapn.ro/fotodb/20091211/IMG_5642
Traficanții de minor
Cum vine o ploicica mai serioasa e ca o mana cerea
Dosarul Mineriada, d
Câștiguri acasă! Avem planuri mari de dezvoltare!
Fiica primarului Ion
Liuta Draga -soacra, spune-le sa scrie ceva despre
Apartenența politică
Ma numesc Simion Romulus si sunt director la Scoal
Filaj acasă la magna
Cum se imbogatesc unii si altii in schimb fac FOAM
Marius Bălan, candid
Comunicarea destul de greioaie si plina de erori a
Este oficial! S-a în
notarita e cea mai potrivita dar nu stie ce o aste
Este oficial! S-a în
daca e cu doamna notar la primarie, nu mai pleaca
Este oficial! S-a în
mai bine puneti osu la munca sa vedem ce puteti fa
Este oficial! S-a în
Nu sunt toti comunisti#sunt multi care nu stiu pe
Este oficial! S-a în
sa vedem cum ii convingeti pe comunisti sa vina in
Este oficial! S-a în
felicitari pentru Mircea Andrei! Poate auzim si no
Este oficial! S-a în
bafta, domnule Andrei! e nevoie de asa ceva si la
Ipoteză usturătoare
ionica este alt personagiu notoriu..... la beciul

Cautare

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Banner
Banner

Supliment politic

Banner

Cele mai citite

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
TRAFIC
AUTOSTRADA PITESTI-SIBIU, condiţii halucinante puse de stat la finalul licitaţiilor (!!!)
Articole - Actualitate
Duminică, 22 Octombrie 2017 07:37

# Statul, prin CNAIR, declară că nu este obligat să semneze contractul cu firmele care vor câştiga licitaţiile anunţate deja pe SEAP

# CNAIR a pus trei clauze halucinante, care condiţionează ofertanţii pentru atribuirea celor două loturi: Piteşti-Curtea de Argeş şi Sibiu-Boiţa


După cum se cunoaşte, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat în acest an pe data de 11 iulie anunţurile de participare la licitaţie pentru proiectarea şi execuţia secţiunilor 1 şi 5 ale autostrăzii Sibiu – Piteşti, dintr-un total de şase. Valoarea contractelor este de 765 de milioane de lei pentru Sibiu-Boiţa (lotul 1 – care cuprinde 13 kilometri) şi 1,83 de miliarde de lei pentru tronsonul Piteşti - Curtea de Argeş (care se întinde pe o suprafaţă de 30 kilometri).  Cele două licitaţii ale CNAIR, ce vizează două tronsoane dintr-un total de şase, i-au surprins însă extrem de neplăcut pe constructori. În mediul privat argeşean, s-a lansat informaţia conform căreia unele dintre societăţile cunoscute de noi ar fi renunţat din start să-şi încerce norocul în aceste licitaţii, date fiind un număr de trei clauze absurde, spun ei, impuse de stat pentru semnarea contractelor.

# Statul pune carul înaintea boilor?

Potrivit licitaţiilor lansate, autoritatea contractantă, respectiv CNAIR, îşi rezervă dreptul de a opera modificări ale contractului, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, dar mai ales pune, după cum vă spuneam, trei clauze-şoc. Iată care sunt acestea:

# CLAUZA REZOLUTORIE, condiţia NR 1, pentru semnarea contractului Autostrada Piteşti-Sibiu

CNAIR spune că încheierea contractului de achiziţie publică cu un constructor este condiţionată de… obţinerea finanţării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat sau fonduri europene nerambursabile. CNAIR spune, în mod ferm, că semnarea contractului va fi posibilă doar în situaţia în care se respectă dispoziţiile referitoare la angajarea… cheltuielilor din bugetele, care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea finanţării lucrărilor din fonduri de la bugetul de stat sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, devine imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică, ai spune CNAIR. Aşadar, oricare ar fi câştigătorul acestei licitaţii, acesta nu are garanţia semnării contractului cu statul, dacă statul nu a obţinut între timp finanţarea.

# CLAUZA REZOLUTORIE, condiţia NR 2, pentru semnarea contractului Autostrada Piteşti-Sibiu

CNAIR nu va atribui contractul, decât în situaţia în care Hotărârea de Guvern privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiţie, adică ai Autostrăzii Piteşti-Sibiu, va fi actualizată. Şi în acest caz, lucrurile sunt extrem de nesigure pentru agentul economic viitor câştigător, întrucât el nu are garanţia că Guvernul va actualiza, în timp util, indicatorii tehnico-economici, care vor face posibilă finanţarea Autostrăzii.

# CLAUZA REZOLUTORIE, condiţia NR 3, pentru semnarea contractului Autostrada Piteşti-Sibiu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere  nu va atribui contractul decât după…obţinerea Acordului de Mediu. Această condiţie a ridicat, la rândul ei, mari semne de întrebare, pentru cei interesaţi să construiască primele capete ale Autostrăzii Piteşti-Sibiu, întrucât firmele aveau aşteptări ca cel puţin acordul de mediu să fi fost obţinut, înainte de lansarea licitaţiilor pe SEAP. Surse politice admit faptul că statul a scos la licitaţie o iluzie, şi nu lucrări concrete, care să beneficieze de documentaţii ferme. Potrivit unora, vina i-ar aparţine exclusiv guvernului, care, în ciuda tuturor demersurilor pe care le-a vehiculat de la începutul acestui an până în prezent, baza licitărilor celor două tronsoane este una extrem de şubredă: banii nu sunt asiguraţi, legea pentru această autostradă este în aer, iar avizul de mediu – departe de a fi obţinut. Alte surse din mediul privat argeşean văd şi mai sumbru această situaţie, aruncând autorităţile contractante într-un con pasibil de corupţie. Iată ce spune un om de afaceri, care, din motive lesne de înţeles, a preferat să rămână sub anonimat: “CNAIR are libertatea de a semna acest contract, doar cu cine doreşte. Nu spun că asta arată a corupţie pe faţă, dar nu poţi angrena o lucrare în licitaţie publică, dacă tu- stat- nu ai banii asiguraţi. Cine va îndrăzni să aplice o astfel de lucrare, cu asemenea condiţii impuse, de care nu s-a mai auzit până acum, pentru că nu cred că au existat? Au scos licitaţiile, ca să închidă gura poporului. Şi le-au scos prost, fără nicio bază! Ori va câştiga cine trebuie să câştige. Una din două!”- spune un om de afaceri piteştean, din domeniul construcţiilor, sub anonimat.


# Este posibil ca studiul de fezabilitate să blocheze, din nou, licitarea tronsoanelor

La nivel public local, singurul care a semnalat aceste inadvertenţe a fost Bogdan Ivan, fost director în cadrul Ministerului Transporturilor. Potrivit unui comunicat, acesta menţionează despre noua practică a CNAIR: “Conform clauzelor rezolutorii, CNAIR poate să anuleze licitația prin invocarea articolului, care se referă  la faptul că o licitație poate fi anulată dacă există nereguli grave, în raport cu legislația în vigoare. Prin urmare, CNAIR recunoaște că documentația prezentată conține nereguli grave în raport cu legislația în vigoare, în toate cele 13 obiective scoase la licitație. Ca Avizul de Mediu, de exemplu, pentru Autostrada Pitești-Sibiu, să fie obținut, în primul rând trebuie să fie finalizat studiul de fezabilitate pentru toate cele 6 loturi, nu doar pentru loturile 1 și 5 care au fost scoase la licitație. Prin urmare, câștigătorii licitațiilor loturilor 1 și 5 vor trebui să aștepte, pe de-o parte finalizarea studiului de fezabilitate pentru toate loturile, iar pe de altă parte, Avizul de Mediu, pentru care în România se așteaptă între 6 și 12 luni, cel puțin. Încă un motiv în plus toate pentru care loturile 1 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu riscă să nu fie contractate potrivit acestor proceduri, incomplete și neconforme, care relevă incompetență în raport cu legislația în vigoare.”, spune Bogdan Ivan.

# Afacerişti turci, interesaţi de licitaţia pe teritoriul Argeşului

Sectiunea 5 din Autostrada Piteşti-Sibiu se întinde între km 92+600 şi km 122+950, iar traseul autostrăzii va începe în zona oraşului Curtea de Argeş şi va contiua traseul paralel cu râul Argeş, până la actuala centură a Municipiului Piteşti. Traseul acestei secţiuni din Argeş are o lungime de 30.35 km. Valoarea estimată fără TVA este, mai precis, de  1,834,035,567.66 RON. Ce condiţii trebuie să îndeplinească ofertantul? În primul rând să demonstreze ca a dus la bun sfârşit, în ultimii cinci ani, lucrări de construcţie nouă, modernizare, lărgire de autostrăzi, drumuri naţionale, drumuri expres care să fi inclus cel puţin un pod/ pasaj/ viaduct, toate în valoare de minim 900.000.000 lei, fără TVA la nivelul a maxim 5 contracte. Viitorul constructor al acestui tronson trebuie să deţină, în mod obligatoriu:

a) 2 staţii de asfalt

b) 68 autobasculante

c) 13 excavatoare

d) 2 repartizatoare asfalt

e) 6 compactoare asfalt

f) 17 autogreder

g) 4 macarale

h) un lansator grinzi

Toate ofertele pentru tronsonul din Argeş vor fi evaluate până cel târziu pe data de 10 noiembrie. Ultimele zvonistici spun că inclusiv cetăţeni turci ar fi interesaţi să câştige licitaţia pentru Argeş. În cazul celuilalt tronson, scos la licitaţie, la pachet cu cel de pe teritoriul judeţului nostru,  a fost depusă şi o primă contestaţie. Potrivit economica.net, este vorba de reclamaţiile societăţii Consintrans, patronată de inginerul Eduard Hanganu. Consintrans a acuzat absurditatea celor trei clauze, cerând Consiliului Naţional al Contestaţiilor anularea acestora. CNSC a analizat contestaţia acestei firme, dar nu a reglat clauzele respective, menţionând că statul, prin CNAIR, şi-a asumat responsabilitatea finanţării Autostrăzii Piteşti-Sibiu şi că se depun diligenţe mari, pentru obţinerea acesteia. Reamintim că subiectul Autostrăzii Piteşti-Sibiu a fost amplu pomenit atât în cadrul vizitei lui Liviu Dragnea La Uzina Dacia, dar chiar şi cu puţin înainte de plecarea lui Răzvan Cuc de la Transporturi, care îşi asuma responsabilitatea faţă de acest proiect de anvergură.

# Date tehnice Lotul 1 Autostrada Piteşti-Sibiu

# Lotul 1 se întinde între km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Şelimbar, la intersectia cu centura Sibiului. Aliniamentul se continua la vest de Drumul naţional DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localităţii Vestem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul judetean DJ 105G Avrig - Marsa - Talmaciu – Sadu până în zona Boiţa, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Piteşti cu DN7.

# Valoarea fără TVA a acestui tronson este de  765,838,999.48 RON

# Durata contractului este de 108 de luni şi cuprinde:

# 12 luni perioada de proiectare,

# 36 luni perioada de execuţie a lucrărilor

# 60 de luni perioada de garanţie a lucrărilor

În cazul primului tronson Sibiu-Boiţa, ofertantul trebuie să demonstreze că cifra de afaceri anuală, aferente anilor 2014, 2015 şi 2016 a fost de minim 590.000.000 Lei.



Hits: 4429
Comments (0)Add Comment

Write comment

busyscroll back to top
 
Joomla Templates by JoomlaVision.com